• Novinky

• Splav Hrona deviatakmi

• Prišli sme za pani riaditeľkou Vetrákovou s prosbou, že by sme chceli spolu s deviatakmi splavovať Hron z Nemeckej do Mlynčoka. V jej očiach sa úplne samozrejme objavil strach a rešpekt pred možným nebezpečenstvom. Vyslovila svoje podmienky - poistenie, prítomnosť rodiča, opatrnosť. Ako posila sa ku mne a p. uč. Durbákovej pridal otecko p. Jozef Pribilinec a aj vďaka nemu sa nám ľahšie cestovalo za dobrodružstvom. Veď kto iný by nás dokázal lepšie podporiť vo vyytrvalosti a odvahe prekonávať samých seba, než olympijský víťaz? Okrem splavu, na ktorom sme zápasili s koordináciou, učili sa spolupracovať, prekonávali svoj strach a obavy, sme sa povozili aj na motokárach na Sliači, kde sme sa zastavili cestou domov. Celý deň bolo krásne, slnečno, usmievavo, občas mokro, všetci sme prežili plavbu v zdraví a pohode a myslím, že na tento výlet budeme dlho v dobrom spomínať. Ďakujeme p. Bakovi, že nás odviezol a čakal na nás a tiež p. riaditeľke za dôveru a poskytnutie školského auta.

Dominik: "Mne sa najviac páčili motokáry, konečne som si zajazdil na niečom rýchlejšom. Na loďke sme robili kruhy a zasekávali sa o skaly. Voda bola na začiatku studená."

Maťo: "Najviac sa mi páčilo kúpanie v Hrone, sranda bola, keď som sa šmykol do vody, vyskočil som z loďky, keď sme parkovali na brehu. Motokáry boli perfektné, aj som sa vybúral."

Boris: "Bolo to super, páčila sa mi rýchlosť na motokárach, skúšal som drifty."

Lukáš: "Bola zábava, smial som sa, išiel som do vody, voda bola ľadová. Na motokárach bolo dobré predbiehanie."

napísala Mirka Mrázová

Preteky na motokárach na Sliači

Splývavé plávanie na Hrone

Divoká rieka, kto z koho

Hádzanie žabiek

• Výlet ZOO Bojnice

•   V pondelok 19. júna 2023 navštívili žiaci V. ZŠ, III.A, IV. ZŠ a IV. ŠZŠ B, C zoologickú záhradu v Bojniciach v sprievode paní učiteliek a asistentiek. Videli veľa rôznych zvierat, tiež sa o nich mohli niečo nové naučiť.

• Deň v knižnici

•   V stredu 14. júna navštívili žiaci prípravného, prvého a druhého ročníka knižnicu Jána Kollára, kde mali tvorivé dielne. Vyrobili krásne papierové kytičky vo vázach.

Mgr. Majka Morová

• Deň otvorených dverí 2023

•   V piatok 2. júna sa v našej škole uskutočnil deň otvorených dverí. Navštívilo nás viac ako 130 hostí, mnohí prišli dokonca zo zahraničia. Po uvítaní pani riaditeľkou Vetrákovou a pani zástupkyňou Koštovou v zborovni školy, si prezreli miestnosti pre špeciálne terapie a triedy. Školou ich previedli pani učiteľky Mrázová a Novodmcová, spolu so žiakmi 9. ročníka. Stretlo sa tu veľa našich bývalých žiakov, ktorí sa už dávno nevideli a spomínali na to, ako to kedysi bolo, ako sa učili. Celé to nakrúcal štáb RTVS, ktorý robil rozhovory s nepočujúcimi a pani Fajčíková Hovoričová o nás napísala do Aktualít na webovú stránku mesta Kremnica.

• Deň detí

•   Vo štvrtok 1. júna 2023 mali naši žiaci v internáte veľa zaujímavých aktivít. Pani kuchárky si pripravili ochutnávku zdravých nátierok, ktoré si deti mohli samé natrieť na chlebík a ozdobiť ovocím a zeleninou.  Spolužiaci, ktorí reprezentovali školu na ZUČ v Bratislave predviedli svoje predstavenie. Žiaci II. stupňa mali besedu s pani policajtkou z Policajného zboru v Žiari nad Hronom  nadporučíčkou JUDr. Annou Holečkovou záškoláctve a žiaci I. stupňa rôzne hry vonku v záhrade internátu.

• Škola v prírode - piaty deň

•  Dnes posledný deň. Po raňajkách balenie a upratovanie izieb. Odovzdanie diplomov a medailí, za to,že sme všetko zvládli a v plnom počte sa vraciame domov. Hurá nášmu výletu!

• Škola v prírode - štvrtý deň

•   Konečne vykuklo slniečko a my sme sa vybrali na poldenný turistický výlet do Krpáčova. Trasa bola nenáročná, aj keď mala 11km. Deti to zvládli nad očakávanie.

Poobede športové hry, no a večer nasledovala nočná hra "Pán noci", kde sa deti popasovali so strachom.

A aby som nezabudla...Poobede nás navštívili z hokejového klubu HK Brezno a deťom darovali tričká.

• Bratislava - odmena pre víťazov

• Do fotogalérie bol pridaný nový album Bratislava - odmena pre víťazov .

Videli sme svetovú výstavu Cosmos Discovery, ktorá mapuje pilotované lety do vesmíru od ich počiatkov až po súčasné aj plánované misie. Zoznámili sme sa s prvými vesmírnymi rokmi, najdôležitejšími míľnikmi povojnovej histórie ľudstva, aj najnovšími projektmi a víziami. Prežili sme naozajstné príbehy hrdinov, ktorí prekročili hranicu atmosféry. Dotkli sme sa Mesiaca, vstúpili na palubu vesmírnej stanice, zažili najväčšie dobrodružstvo ľudstva na vlastnej koži.

Mgr. Betka Kormaňáková

• Na konci tunela bola opekačka

• Dnes sa žiaci 2. stupňa ZŠ a PŠ vybrali na výskumnú cestu za tunelom. V sprievode p. uč. Kormaňáka, Schwarza, Páričkovej a Mrázovej sa vybrali po stopách výstavby železničnej trate. Prečítali sme si na mieste o tom, ako kedysi ľudia ťažko vysekávali a pripravovali kameň na stavbu železnice, ktorá vznikala v rokoch 1869 až 1873. Železničná trať mala prevýšenie 500 metrov a dokázali ju bez techniky postaviť za tri roky, čo je obdivuhodné. Na konci našej prechádzky sme si opiekli špekačky a pešo sa vrátili do školy. Počasie bolo k nám milosrdné, slniečko svietilo. Strávili sme spolu príjemný čas v pohybe a sme znovu bohatší o nové informácie.

napísala Mirka Mrázová

• Škola v prírode - tretí deň

•   Tretí deň za nami a my sme si ho opäť naplno užili okrem Augustinky, ktorá pre chorobu ostala na izbe so zdravotnou sestrou.

Doobeda učenie, poobede výlet do lesného skanzenu Vydrovo, kde sme sa dozvedeli veľa nového o lese a jeho tajomstvách. Najviac nás zaujali "lietajúce kamene."

Po príchode trochu oddychu a večera. No a na záver diskotéka. Ani nevieme ako sme zaspali.

• Škola v prírode - druhý deň

•   Dnešný deň sme začali prechádzkou náučným chodníkom Tále. Zopakovali sme si, čo už o prírode vieme. Navštívili sme príbytky mravcov i ropuchy bradavičnatej.

Poobede sme stihli krátku prechádzku, no zastihol nás dážď.

Po návrate sme sa zahrali spoločenské hry, skladali sme skladačky z papiera, pozerali rozprávky, čo to sme si zopakovali, a napokon sme vyrábali pohľadnice, ktoré zajtra posielame našim najbližším.

• Škola v prírode 1. deň

•   Šťastlivo sme docestovali do cieľa - Penzion Tále v Nízkych Tatrách. Ubytovali sme sa a vyrazili sme na prechádzku do blízkeho okolia. Pred tým ako nás zastihol podvečerný dážď, sme si zasúťažili a teraz, už len večera a tešíme sa na zajtrajšok.

• Štúrovček na našej škole

• Vo štvrtok 18. 5. 2023 sa konalo školské kolo súťaže v recitácii poézie a prózy Štúrovček. Akcie sa zúčastnili žiaci druhého stupňa ZŠ a ŠZŠ, ktorí si pripravili prezentácie a nacvičili básne pod vedením vyučujúcich SJL M. Mrázovej, R. Ridzoňovej a D. Oswaldovej. Recitátori pred pani riaditeľkou, vyučujúcimi a všetkými spolužiakmi prezentovali svoje básne slovom, obrazom i posunkami a podali veľmi dobré výkony. Porota zložená  z vyučujúcich SJL vyhodnotila výkony súťažiacich a pani riaditeľka Vetráková s pani zástupkyňou Koštovou osobne poblahoželali víťazom a odovzdali im diplomy a knižné ceny. Víťazom srdečne gratulujeme!

Výborný výkon - ŠZŠ:

2. miesto Christián Tauber 8. ZŠ
            3. miesto Samuel Rebro 7. ZŠ

• 14. máj Deň matiek

• Žiaci prvého a druhého ročníka minulý týždeň mysleli na mamičky a vytvorili im srdiečka, ktoré boli darčekom ku Dňu matiek.

Mgr. Majka Morová

• O nás v médiách

•    V sobotu 13. mája 2023 informovali o našej škole v 7:24 minúte Správy v slovenskom posunkovom jazyku v RTVS na druhom programe. Hovorili o projekte "Podaj ďalej", vďaka ktorému sa žiaci našej školy stretli v Poľsku s českými a poľskými deťmi so sluchovým postihnutím a poruchami učenia. Projekt sa realizoval vďaka podpore Visegrad Fund.

Zážitky z pobytu v Poľsku upravila do videa p. uč. Mrázová.

• Koníky už roky s nami

• Do fotogalérie bol pridaný nový album Popoludnie na koníkoch.

Ujo Viktor a jeho koníky Shiri a Maťo, s ktorými sa stretávame po každý rok a najmä viackrát v tomto jarnom období, kedy nás už aspoň trochu zohrievajú slnečné lúče dňa. Deti sa aj v stredu 3. mája 2023 mali možnosť povoziť v okolí školského internátu a zajazdiť si na nich. Dobre sa už s nimi poznajú a vždy sa to stáva pre nás všetkých spestrením nášho popoludnia. Takúto šancu nemajú drobce na každom internáte a preto sme za ňu veľmi vďační. Naše milé pani kuchárky nám priniesli papať samé zdravé dobroty pre koníky a my sme si ich mohli nakŕmiť. Aj nás veľa krát inšpirujú, aby sme sa stravovali zdravo. Shiri a Maťo nás zase učia trpezlivosti, lebo dokážu hodiny poslúchať uja Viktora a jeho asistentov, aby sme sa mi mohli povoziť a pohladkať si ich. Láska vo výchove, láska v živote a láska k živej i neživej prírode, láska ku koníkom, to je to čo nás učí potom chrániť toho, ktorého milujeme. S láskou ďakujeme od najmladšieho po najstaršieho človiečika, ktorý sa v ten deň stretol s láskou koníkov.