• Novinky

• Dopoludnie v galérii

•   V rámci hudobnej výchovy sa žiaci 1. a 2. ročníka zúčastnili výstavy ILUSTRÁCIA A MAĽBA v galérii NBS - Múzeum mincí a medailí. Autorkou obrazov je Veronika Bílková. Žiaci po prehliadke zaujímavých obrazov kreslili pri počúvaní skladby Vltava od Bedricha Smetanu. Spolu so mnou na žiakov a žiačky dozerala pani učiteľka Maťka Černická a 2 praktikantky. Sprevádzala nás Mgr. Eva Dušková

Majka Morová

• Ford Mustang a maľované stromy

• Do fotogalérie bol pridaný nový album Ford Mustang a maľované stromy.

„Včera chodníkom z internátu sme videli pozametané smeti. Cestou ku knižnici Jána Kollára sme videli Ford Mustang. V knižnici sme riešili matematické úlohy. Potom sme maľovali a vyfarbovali stromy. Z knižnice sme išli do obchodu pre sladkosti a potom späť na internát.“

Ako inak výstižnejšie zachytiť popoludnie, ako to urobil náš žiak Patrik Dzian, ktoré prežili v stredu popoludní pani vychovávateľky Olinka a Ivanka s chlapcami v knižnici Jána Kollára v Kremnici. Videli sme opäť krásne priestory, do ktorých sa vždy radi vraciame. Tu sa tak veľa učíme a potom hlavne tvoríme vlastný pohľad na svet okolo nás. Pani Janka, ktorá nás tu vždy veľmi srdečne privíta, nám najskôr porozprávala čo všetko mozgu prospieva a ako sa máme oňho dobre starať.  Ako nemá rád veľa hranoliek a coca coly, ako ho oveľa viac potešia oriešky, ovocie a zelenina. Ako miluje knihy a komiksy a poteší ho každý pohyb. Dobré priateľstvá, maľovanie či písanie, učenie sa cudzích jazykov, to všetko dáva nášmu mozgu dobrú energiu do života a v tomto duchu sme pokračovali ďalej. Janka nám prečítala krásnu báseň Kristy Bendovej „Bola raz jedna trieda“, ktorú veľa školákov dobre pozná a my sme do jej veršov dopĺňali slová, hravo sme vyriešili sudoku a hrali sa pexeso. Poviem vám pravdu, ten čas tak letel, že sme ho nestihli ani vnímať, bola to veľká zábava. Potom už prišli na rad naše rúčky a fantázia. Skočili sme do čistých papierov a namaľovali prvé jarné stromy, každý svoj, každý iný a každý tak úžasný. Toto popoludnie bolo krásne a nám ho bude pripomínať naša nová pestrá maľovaná jarná výzdoba pred našimi dverami. Doprajme mozgu krásne, zdravé aktivity a naša hlávka sa nám odvďačí.

Liam

• Zážitkové vyučovanie 2. stupeň

• Kým sa žiaci 9. ročníka potili pri  monitoroch, ostatní žiaci a žiačky 2. stupňa ZŠ navštívili galériu múzea mincí a medajlí v Kremnici a potom sa prešli do okolia mesta Kremnica. V galérii sa zúčastnili tvorivých dielní k výstave českej ilustrátorky

• Testovanie 9 v našej škole

• Milí naši deviataci,

dnes vás čaká náročný deň, počas ktorého verejne preukážete, čo ste sa naučili na našej Spojenej škole internátnej. Test však preverí nielen vaše vedomosti, ale najmä vašu vytrvalosť, trpezlivosť, pozornosť a samostatnosť, čo je oveľa náročnejšie. Na túto skúšku ste prišli všetci a už iba to, že ste podstupujete testovanie, je prejavom vašej odvahy a čestnosti. V triede vás budú skúškou sprevádzať p. uč. Skokánek a ako asistentka p. uč. Durbáková. Na korektný priebeh testovania dohliada p. Mgr. Škaldová zo ZŠ v Žiari nad Hronom. Pani riaditeľka Vetráková vás privítala na testovaní a popriala vám jeho úspešné zvládnutie.

V myšlienkach sme s vami a držíme vám palce!

• Pobyt v Poľsku - piaty deň a návrat domov

• Keďže sme nemali dobré podmienky na bežkovanie ani korčuľovanie, rozhodli sme sa využiť pekné počasie a sneh na Čiernej hore. Vrátili sme sa na známe kopce a vleky. Pán učiteľ Skokánek každého žiaka sprevádzal na vleku, až kým to nezvládli sami. Najviac musel zabojovať Samko, ale ani ten to nevzdal a nakoniec sa sám viezol aj na vleku. Po návrate do ubytovne sme mali obed a po obede sme zašli do Medvedej jaskyne, kde sme videli pozostatky kostí, živé netopiere a po ceste aj obrovský kameňolom. Po večeri deti písali na papieriky o svojich malých aj veľkým víťazstvách, o tom, v čom sa počas celého týždňa prekovali, čo zažili prvýkrát a o tom, ako zvládli svoj strach, smútok, či už zo športovania, komunikácie alebo nechuti ku zdravej výžive. Večer sme ukončili diskotékou, deti dostali certifikáty o absolvovaní pobytu v Poľsku vďaka grantu z Vyšehradského Fondu a malé darčeky. Veríme, že budú pokračovať v tom, čo sa za týždeň naučili a že svojou skúsenosťou podporia aj svoje okolie v tom, aby sa nebáli skúšať čokoľvek a nikdy sa nevzdávali - v zmysle "Podaj ďalej".

V sobotu sme odchádzali hneď po raňajkách, v aute bolo ticho a viezol sa s nami smútok z toho, že tento pobyt skončil. Akoby sme sa na týždeň ocitli na inej planéte a vracali sa do reality, kde všetko funguje inak. Na tento pobyt vďaka grantu z Visegrad Fund budeme dlho spomínať. Ešte spoločná foto a pohľad na naše veľhory.

• Pobyt v Poľsku - štvrtý deň

• ​​​​Vo štvrtok sme sa znovu vrátili na Čiernu horu a lyžovali sme, bolo krásne slnečné počasie, v noci nasnežilo, čiže boli podmienky na lyžovanie oveľa lepšie ako v pondelok. Štyri naše deti si vyskúšali aj vlek. Po obede sme navštívili nformačné centrum v Stronie Slaskie, kde nám jeden pán porozprával o meste, v ktorom kedysi prekvital priemysel, sklárstvo, dokonca sa neďaleko ťažil urán a na mieste, kde sme chodili do obchodu kedysi stála píla. Informačné centrum sídlilo v budove železničnej stanice, ktorá tam už niekoľko rokov nefunguje. Poobedie sme strávili vonku a hrali sme v zmiešaných družstvách rôzne špostrové hry. Deti spolu krásne spolupracovali a aj súťažli. Pred večerou ešte pripravovali avokádový šalát. Po večeri sme si pozreli krátky film Motýlí cirkus, ktorý je o tom, že každý človek, aj bez rúk a nôh v sebe môže nájsť talent, zručnosť, ktorú môže rozviť a naplniť tak svoj potenciál. Štvrtý deň bol plný nových zážitkov a čakal nás posledný deň pobytu.

Motýlí cirus:

Športové hry:

Prenášanie nad hlavou:

Športová hra - piškôrky

• Pobyt v Poľsku - tretí deň

• Tretí deň sme sa prešli s horskými sprievodcami po lese, rozprávali nám o tom, aké zvieratá v ňom žijú, aké stromy rastú, dozvedeli sme sa, čo je dôležité na prežitie v horskom prostredí, čo si so sebou zobrať. Prechádzku po lese sme ukončili opekačkou. Po obede sme sa vybrali do neďalekého kúpeľného mestečka - Ladek Zdroj, kde sme sa okúpali v bazéne s termálnou vodou zo 17. storočia a prešli po meste. Večer sme si ešte pozreli motivačný film Butterfly cirkus a zistili sme, že každý človek môže nájsť v sebe svoj talent a stať sa "motýľom", pretože "čím ťažší je boj, tým väčšie je víťazstvo". A naše deti slovenské, české aj poľské to zažívajú každý deň počas celého týždňa vďaka podpore Visegrad Fundu.

Kúpele Ladek Zdroj zvnútra a naši českí kamaráti

• Pobyt v Poľsku-druhý deň

• Druhý deň sme sa vybrali do Bielice, kde deti z Poľska, Čiech aj Slovenska prvýkrát stáli na bežkách. Súťažili v štafetovom behu na bežkách. Po obede vyrábali chutné guľky zo sušeného ovocia obaľované v kokose a orechách (recpety prinesieme so sebou a možno si ich vyskúšame urobiť aj spolu), ktoré si pripravili na olovrant na ďalší deň a nakoniec sa zabávali pri kooperatívnej hre s papierovými pohárikmi. Túto hru si dokonca zahrali aj učitelia a všetci spolu sme zisťovali, čo nám v spolupráci pomáha a čo nám v nej prekáža. Posielame aspoň pár fotiek a pozdravy zo Stronie Slaskie (Sliezskych strání).

• Pobyt v Poľsku - príchod a prvý deň

• V nedeľu sa začala naša cesta za zdravým životným štýlom. Mali sme krásnu slnečnú nedeľu a aj keď sme cestovali asi 6 hodín, došli sme v pohode a zdraví do Stronie Slaskie a hneď sme sa ubytovali v príjemnej ubytovni Menos. Deti zvládli cestu bez problémov a už v prvý deň sme robili niekoľko zoznamovacích aktivít s Čechmi a Poliakmi.

​​​​​Druhý deň (pondelok) bol spojený so zjazdovým lyžovaním. Deti sa učili ovládať svoje telo a najmä myseľ. Nebolo to ľahké, ale dokázali vyhrať nad svojím strachom a celé dve hodiny statočne bojovali. Keď spadli, znovu sa postavili. Prvý kopec sme zdolali a každý zo žiakov prekonal sám seba.

Pred večerou hrali deti skvoš a futbal v športovej hale a po večeri sa učili pripravovať ovocné smothie nápoje.

My a naši noví kamaráti z Čiech a Poľska :)

napísala Miroslava Mrázová

• Krokomer

•   Žiaci ôsmeho ročníka pracovali na informatike pod vedením pána učiteľa Kormaňákma s micro:bitom. V programe microsoft make code si v blokoch vytvorili program. Po nahratí do zariadenia im počítalo kroky.

Sadu sme získali pre školu vďaka projektu mini enter výzva. Dvaja učitelia školy, pán učiteľ Kormaňák a pán učiteľ Schwartz sa zúčastňujú kurzov cez stránku učíme s hardvérom vďaka nadácii Spy.

• Beseda so spisovateľkou a režisérkou

• V rámci týždňa slovenských knižníc navštívila trieda 5. ZŠ v sprievode pani učiteľky Páričkovej čitáreň Knižnice Jána Kollára v Kremnici, kde sa zúčastnili besedy s Miriam Petráňovou, spojenej so zážitkovým čítaním.

• Podaj ďalej alebo Pay it forward

• Už čoskoro sa skupina našich šiestich detí (zo 6. až 9. ročníka) spolu s dvomi učiteľmi vyberú na dobrodružnú cestu do Poľska, kde budú skúmať svoje silné stránky, fyzické možnosti a vytvárať si nové osobné priateľstvá. Všetko, na čo sme počas pandémie možno zabudli a odvykli si od stretnutí, športu a zdravej stravy. Pobyt v Stronie Slaskie je financovaný zo zdrojov Vyšehradského fondu a deti si vyskúšajú lyžovanie, plávanie, zahrajú kooperatívne hry, navštívia jaskyňu a mnoho iného. Na pobyte sa stretneme s dvomi ďalšími partnerskými školami z Plzne a Krakova. Veľmi sa tešíme a o našich zážitkoch Vás určite budeme informovať.